Bp Andrzej Czaja wziął udział w V Festiwalu Pozytywnych Wartości zorganizowanym przez Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bieńkowicach 29 kwietnia. Hasło przewodnie tegorocznego festiwalu „Moim powołaniem jest Miłość (…) Kto chce być wielkim, niech się stanie małym...” nawiązywało do słów św. Teresy od Dzieciątka Jezus.
Motto przewodnie znajduje swoje źródło w osobie młodej francuskiej świętej i doktora Kościoła. „Św. Tereska od Dzieciątka Jezus poprzez żarliwe zaufanie i oddanie Bogu zostawiła światu dzieci i dorosłych szczególny przykład życia, który dziś może być właściwym drogowskazem na drodze do wzrastania w duchu wolności, radości, powszechnego braterstwa oraz szacunku i wzajemnego zrozumienia dla ludzi ubogich i skrzywdzonych” – zapewniali organizatorzy.
Młodzi wykonawcy i twórcy zaprezentowali się w pięciu kategoriach: muzycznej, plastycznej (niepełnosprawni), literackiej, medialnej oraz biblijnej.
Zwieńczeniem festiwalu było spotkanie z bp. Andrzejem Czają. Opolski ordynariusz przyznał, że ma jedno marzenie – więcej kapłanów i sióstr zakonnych w diecezji. „Dlatego tak często proszę, byśmy się wiele modlili o powołania. Potrzebuję mnóstwo księży. Ufam Bogu, że też to widzi i będzie dawał powołania jeszcze. Nie marzę o medalach, poklasku, ale o większej liczbie kapłanów i sióstr zakonnych” – wyznał.
Opolski biskup apelował także do uczniów, aby nie przespali Światowych Dni Młodzieży. „To wasze święto!” – mówił i zachęcał do goszczenia w parafiach młodzieży z całego świata, która przyjedzie do diecezji opolskiej w tygodniu poprzedzającym spotkanie z papieżem Franciszkiem w Krakowie.
Celem festiwalu, oprócz przybliżenia dzieciom i młodzieży postaci Tereski z Lisieux, była prezentacja dorobku artystycznego solistów, zespołów wokalnych, popularyzacja twórczości literackiej i dziennikarskiej młodych ludzi, piosenek mówiących o wyższych wartościach moralnych i duchowych, wymiana pomysłów i doświadczeń w zakresie upowszechniania śpiewu, gry na instrumentach, tańca wśród dzieci i młodzieży, publikacji internetowych i dziennikarskich (warsztaty edukacyjne). Organizatorzy co roku kładą nacisk na szeroką integrację osób niepełnosprawnych w środowisku szkolnym, które same będą współtworzyć poprzez różnorodne warsztaty artystyczno-edukacyjne i występy przygotowane dla pełnosprawnych dzieci i młodzieży.