„Miłosierdzie trzeba skonkretyzować” – powiedział bp Rudolf Pierskała podczas VI Festiwalu Pozytywnych Wartości, zorganizowanego przez Zespół Szkół Ogólnokształcących w Bieńkowicach 27 kwietnia. Hasło przewodnie tegorocznego festiwalu: „Powiedz zbolałej ludzkości, niech się przytuli do miłosiernego serca mojego, a Ja ją napełnię pokojem” nawiązywało do słów św. Faustyny Kowalskiej.
Motto przewodnie to przesłanie nadziei jakie Jezus Chrystus złożył na ręce św. s. Faustyny Kowalskiej – patronki tegorocznych Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. „Św. Faustyna, nasza rodaczka, poprzez żarliwe zaufanie i oddanie Bogu oraz tajemnicy Miłosierdzia Bożego zostawiła dzieciom i dorosłym szczególny przykład życia, który dziś może być właściwym drogowskazem na drodze do wzrastania w duchu pokoju, wolności, radości, powszechnego braterstwa oraz szacunku i wzajemnego zrozumienia dla ludzi ubogich i skrzywdzonych” – zapewniali organizatorzy.
Młodzi wykonawcy i twórcy zaprezentowali się w pięciu kategoriach: muzycznej, plastycznej, literackiej, fotograficznej oraz biblijnej.
Zwieńczeniem festiwalu był panel dyskusyjny, w którym wziął udział m.in. bp Rudolf Pierskała. Opolski biskup pomocniczy przyznał, że podobnie jak miłosierny Samarytanin z ewangelii, powinniśmy ukierunkować naszą wrażliwość i miłosierdzie „od zobaczenia do konkretnego działania”, zarówno w szkole, jak i w pracy.
„Miłość – przypomniał biskup – okazujemy sobie w bardzo prostych słowach, czyli proszę, dziękuję, przepraszam. Jeśli tak będziemy postępować, to możemy liczyć na to, że będziemy błogosławieni, czyli szczęśliwi” – podkreślił.
Celem festiwalu, oprócz przybliżenia dzieciom i młodzieży postaci św. Faustyny Kowalskiej, była prezentacja dorobku artystycznego solistów, zespołów wokalnych, popularyzacja twórczości literackiej i dziennikarskiej młodych ludzi, piosenek mówiących o wyższych wartościach moralnych i duchowych, wymiana pomysłów i doświadczeń w zakresie upowszechniania śpiewu, gry na instrumentach, tańca wśród dzieci i młodzieży, publikacji internetowych i dziennikarskich (warsztaty edukacyjne). Organizatorzy co roku kładą nacisk na szeroką integrację osób niepełnosprawnych w środowisku szkolnym, które same współtworzą poprzez różnorodne warsztaty artystyczno-edukacyjne i występy przygotowane dla pełnosprawnych dzieci i młodzieży.