Ułatwienia dostępu

Offcanvas Section

Jedenasta edycja Zdrapki Wielkopostnej w tym roku wpisuje się w obchody Roku Jubileuszowego 2025. Inicjatywa, zapoczątkowana w 2015 roku, uzyskała aprobatę Komisji Duszpasterstwa Konferencji Episkopatu Polski. Zdrapka, przygotowana przez Wspólnotę Życia Chrześcijańskiego w Polsce, stała się duchowym przewodnikiem dla wiernych. Tegoroczna edycja zaprasza do odkrywania Planu Pielgrzyma Nadziei, który poprowadzi uczestników przez Wielki Post i obchody Roku Jubileuszowego.

Zdrapka Wielkopostna to kalendarz z codziennymi zadaniami na okres Wielkiego Postu. Każdego dnia uczestnicy mogą odkrywać nowe wyzwania, które inspirują do refleksji i konkretnych działań. W tym roku Zdrapka oferuje także Plan Pielgrzyma Nadziei, będący przewodnikiem po Roku Jubileuszowym. Plan ten zawiera wskazówki dotyczące modlitwy, postu, jałmużny oraz pielgrzymowania, a także działań w rodzinie i wspólnocie parafialnej. Hasłem przewodni tegorocznej edycji są „Pielgrzymi Nadziei”.

Plan Pielgrzyma Nadziei przyjmuje formę graficzną, przypominającą kompas, który wskazuje na osiem kluczowych kierunków duchowego rozwoju. Należą do nich: codzienne czytanie Ewangelii, troska o relacje rodzinne, pielgrzymowanie do miejsc jubileuszowych, zaangażowanie w ruchy i wspólnoty katolickie, działalność miłosierdzia, uczestnictwo w modlitwie i adoracji, sakrament pokuty oraz świadectwo wiary.

W tegorocznej edycji pojawiają się także nowe inicjatywy. Uczestnicy mogą wziąć udział w Loterii Wielkanocnej, której główną nagrodą jest jubileuszowa pielgrzymka do Rzymu. Dodatkową atrakcją jest także #Biforek – specjalna zdrapka z wyzwaniami na okres karnawału, mająca na celu przygotowanie duchowe do Wielkiego Postu.

Zdrapka jest propozycją dla wszystkich, którzy pragną pogłębić swoją wiarę – zarówno dla osób indywidualnych, rodzin, jak i grup parafialnych. W materiałach promocyjnych Zdrapki Wielkopostnej biskup opolski Andrzej Czaja podkreśla jej wartość jako praktycznego przewodnika po Roku Jubileuszowym, a bp Waldemar Musioł zachęca do pielgrzymowania do kościołów jubileuszowych.

Zdrapkę można zamówić na stronie: zdrapkawielkopostna.pl

Zgodnie z art. 8 ust. 1 Dekretu ogólnego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim wydanym przez Konferencję Episkopatu Polski w dniu 13 marca 2018 r. (dalej: Dekret) informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Diecezja Opolska z siedzibą przy ul. Książąt Opolskich 19 w Opolu, reprezentowana przez Biskupa Diecezjalnego Andrzeja Czaję;
  2. Kontakt do Inspektora ochrony danych w Diecezji Opolskiej to: tel. 77 454 38 37, e-mail: [email protected];
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa usług, celu informacyjnym oraz pomiarów statystycznych;
  4. Przetwarzanie danych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem;
  5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych jest Diecezja Opolska oraz Redaktor Strony.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do publicznej kościelnej osoby prawnej mającej siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  7. Pani/Pana dane osobowe z uwagi na nasz uzasadniony interes będziemy przetwarzać do czasu ewentualnego zgłoszenia przez Pana/Panią skutecznego sprzeciwu;
  8. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania zgodnie z Dekretem;
  9. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Kościelnego Inspektora Ochrony Danych (adres: Skwer kard. Stefana Wyszyńskiego 6, 01-015 Warszawa, e-mail: [email protected]), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy Dekretu;
    10. Przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, ale dane nie będą profilowane.